Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CPK: Zmiany na łódzkiej Retkini zaprojektuje Multiconsult

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
02-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CPK: Zmiany na łódzkiej Retkini zaprojektuje Multiconsult
fot. Urząd Miasta ŁodziPrzystanek Łódź Retkinia
Oferta złożona przez firmę Multiconsult została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na projekt zmiany układu torowego w rejonie planowanego wyjścia łódzkiego tunelu KDP na powierzchnię. Zmiany te mają ograniczyć ingerencje w istniejącą infrastrukturę (pozwolą m. in. na nieprzerwane działanie przystanku Łódź Retkinia) i zapewnić oszczędności.

– Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny – informuje inwestor. 40% punktów było przyznawanych za cenę zakresu podstawowego, 20% – za koszt zadań opcjonalnych w razie ich realizacji, a 40% – za kwalifikacje i doświadczenie zespołu. Zwycięską ofertę Multiconsult Polska sp. z o. o. wyceniono na 58 691 667,27 zł brutto.

Przetarg ogłoszono w maju. Jego przedmiotem było opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów kolei dużych prędkości w Łodzi. Zmiana sposobu włączenia w korytarz równoległy do istniejącej konwencjonalnej linii 14 przy posterunku odgałęźnym Łódź Retkinia pozwoli na bardziej efektywne prowadzenie prac. Pasażerowie będą mogli korzystać podczas prac z przystanku Łódź Retkinia, który – w myśl planów przyjętych przez poprzednie zarządy CPK oraz PKP PLK – miał być rozebrany i odbudowany dopiero po zakończeniu budowy tunelu. Zapowiedzi czasowego zamknięcia bardzo popularnego obiektu mocno rozgrzały w roku 2023 łódzką opinię publiczną.

– Zmiany w projekcie są wynikiem efektywnej współpracy z PKP PLK i pozwolą na ograniczenie ingerencji w istniejącą infrastrukturę, a dodatkowo przełożą się na realne oszczędności środków publicznych na etapie realizacji robót budowlanych – zapewnia obecny zarząd CPK. W skorygowanej wspólnie koncepcji tory linii kolejowej 85 („Ygrek”, pierwsza polska linia dużych prędkości) przesunięto z południowej na północną stronę stacji Łódź Lublinek. Dodatkową korzyścią będzie uniknięcie kolizji z rozbudową przez PGE Energetyka Kolejowa podstacji trakcyjnej Łódź Lublinek, a także skrócenie długości planowanej estakady kolejowej przechodzącej nad drogą ekspresową S14.

Miejsce ewakuacji i ratownictwa zostanie zaś przeniesione z rejonu ulic Maratońskiej i Spartańskiej w sąsiedztwo stacji Łódź Lublinek. – W ten sposób zostanie wygospodarowana rezerwa terenowa dla ewentualnego nowego przystanku Łódź Smulsko – zwraca uwagę CPK.

Tunel dalekobieżny to ważny element infrastruktury transportowej w Łodzi i kluczowy element programu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest on integralną przygotowywanej Kolei Dużej Prędkości między Warszawą a Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Wyjście z tunelu na powierzchnię zaprojektowano na południowy zachód od stacji Łódź Kaliska, w okolicach osiedla Retkinia. Dalej trasa linii 85 poprowadzi na zachód – w stronę Sieradza, za którym znajdzie się rozwidlenie w kierunku Poznania i Wrocławia. Ośrodki mniejszej wielkości położone na trasie KDP, takie jak Kalisz, Pleszew czy wspomniany Sieradz, będą miały bezpośredni dostęp do szybkich pociągów. Staną się one beneficjentami nowej infrastruktury i zostaną z nią połączone łącznicami do istniejących linii kolejowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie z GSM-R

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie z GSM-R

Koleje Mazowieckie 02 września 2025

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Zobacz również:

CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini

Infrastruktura

CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini

inf. pras. CPK 15 maja 2025

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Infrastruktura

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie z GSM-R

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie z GSM-R

Koleje Mazowieckie 02 września 2025

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Zobacz również:

CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini

Infrastruktura

CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini

inf. pras. CPK 15 maja 2025

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Infrastruktura

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij